دکوراسیون داخلی خانه,دکوراسیون داخلی
جزئیات دیدار یک وزیر دولت و سه نماینده مجلس برای انتخابات هیأت رئیسه
دو شنبه 8 خرداد 1396 ساعت 20:14 | بازدید : 192 | نویسنده : سامان | ( نظرات )

قرار است، پس فردا انتخابات هيأت رئيسه مجلس برگزار شود و به همين مناسبت، لابي‌هاي سنگيني در داخل و خارج مجلس براي اين انتخابات در جريان است.

به گزارش «تابناک»؛ برخي نمايندگان بعضا سخنانی درباره دخالت دولت در انتخابات داخلي مجلس مطرح کردند؛ هرچند اين شايعه بلافاصله از سوی دولت تکذيب شد و واعظي، وزير ارتباطات این گفته ها را که دولت دخالتي در اين مسأله دارد، تکذیب کرد.

البته همزمان با این گفته های وزارت ارتباطات، امیری، معاون پارلمانی دولت نیز این موضوع را تکذیب کرد و اعلام داشت: موضوع انتخابات هيأت رئیسه، موضوع داخلی است و هیچ کس از دولت در این موضوع ورود نکرده است.

با این حال، رمضان علی سبحانی فرد ـ که گفته می شود، یکی از اعضایی بوده که با واعظی دیدار کرده بود ـ در این باره به تابناک گفته است: چند روز پیش، برخی نمایندگان درباره انتخابات هيأت رئیسه مجلس با لاریجانی دیدار داشتند و درباره نحوه انتخابات و احتمالا افراد هيأت رئیسه با رئیس مجلس رایزنی هایی داشتند.

این نماینده مجلس ادامه داد: پس از پایان نشست و در هنگام خروج از جلسه، نمایندگان با وزیر ارتباطات در لابی و در مقابل هيأت رئیسه مواجه شده و در این دیدار کوتاه، نمایندگان مجلس از وی خواسته بودند در دیدار خود با رئیس مجلس درباره هيأت رئیسه و ترکیب آن نیز صحبت کنند.

این نماینده مجلس همچنین یادآور شد: خواسته کسانی که واعظی را دیدند، این بود که از قول این افراد به لاریجانی بگوید، وضعیت موجود حفظ شود و با همین روند، مجلس به کار خود ادامه دهد، که این موضوع با استقبال واعظی روبه رو و قرار بر این شد، این موضوع در جلسه خصوصی با لاریجانی مطرح شود.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چرا مناطق محروم برنامه‌های روحانی را نپذیرفتند؟!
دو شنبه 8 خرداد 1396 ساعت 20:10 | بازدید : 171 | نویسنده : سامان | ( نظرات )

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه برگزار شد و با پیروزی «حسن روحانی» بر 3 رقیب دیگرش از جمله نزدیک ترین رقیبش یعنی «سید ابراهیم رئیسی» به پایان رسید، اما همچنان بررسی و ارزیابی دلایلی این پیروزی دردستورکار صاحب نظران و تحلیلگران قرار دارد.

به گزارش «تابناک»، دلایل افزایش آمار مشارکت مردم پای صندوق‌های رای، چرایی اقبال مردم به «حسن روحانی» و توجه به شعارهای اقتصادی، مدنی و سیاسی او دراین دوره از انتخابات، چرایی ناکامی اصولگرایان دربازپس گیری کرسی ریاست جمهوری از روحانی و حامیان اصلاح طلب و اعتدالگرایش و...عناوین مختلفی است که هر روز از سوی رسانه ها، صاحب‌نظران و تحلیل گران سیاسی مورد توجه قرار می گیرد .

از جمله موضوعاتی که همچنان محل بررسی است، سهم آرای استانی هریک از دو کاندیدای شاخص این میدان است. اینکه چرا اقبال به «حسن روحانی» و «سید ابراهیم رئیسی» در استان‌های کشور متفاوت بوده موضوعی است که در این گزارش به آن پرداخته ایم .

براساس آمارهای منتشر شده از میزان مشارکت و آرای به صندوق ریخته شده در سراسر کشور، مردم استان سیستان و بلوچستان با ۷۳.۰۲ درصد بیشترین رای را به روحانی و مردم خراسان رضوی هم با ۵۶.۰۲ درصد آراء، بیشتر از سایراستان‌ها به رئیسی رأی داده اند.

نسبت آرای دو رقیب اصلی کارزار انتخاباتی که گذشت، همچنان قابل تامل و توجه است. مثلا اینکه در تهران «حسن روحانی» سه برابر «ابراهیم رئیسی» رای دارد و می توان گفت که تهرانی‌ها بیشترین فاصله عددی ما بین روحانی و رئیسی را ایجاد کرده اند. هرچند براساس آمارها، تفاوت آراء در سیستان و بلوچستان و کردستان که بخشی از ترکیب رأی آنان، آراء اهل تسنن است، بیشترین فاصله بین دو رقیب به شمار می رود و آرای رئیسی دراین دو استان کمتر از 25 درصد اعلام شده است.

با این مقدمه می توان این نتیجه را گرفت که برغم توجه این دو استان (سیستان و بلوچستان و کرستان) به روحانی، او در پایتخت و در پر جمعیت ترین استان سنی نشین کشور بیشترین آراء را به دست آورده و «سید ابراهیم رئیسی» هم حداقل آرای ممکن را این نقاط کسب کرده است.

بر اساس آمار منتشر شده، همچنین اقبال به «حسن روحانی» در مراکز استان ها و شهرهای پرجمعیت بیش از 60 درصد گزارش شده است و شانس رئیسی در این مراکز و شهرها کمتر از سی درصد یعنی نصف روحانی بوده است .


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 10
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 19
:: بازدید ماه : 38
:: بازدید سال : 218
:: بازدید کلی : 8936